Wymagania minimalne PC:

  • System: Windows XP, Vista, 7, 8 (z najnowszym dodatkiem Service Pack)
  • Procesor: Intel Pentium D lub AMD Athlon 64 X2
  • Pamięć: 2 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce 7800 GT lub ATI Radeon X1950 Pro
  • Dysk twardy: 25 GB wolnego miejsca

Wymagania rekomendowane PC:

  • System: Windows 7, 8 (64-bitowy, z najnowszym dodatkiem Service Pack)
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz lub AMD Athlon 64 X2 2,8 GHz
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce GTX 260 lub ATI Radeon HD 4870
  • Dysk twardy: 25 GB wolnego miejsca

Wymaga połączenia z Internetem.

Diablo III: Reaper of Souls – dodatek do fabularnej gry akcji Diablo III wydany 25 marca 2014 na platformy Windows i macOS[7]. Dodatek stał się częścią edycji Diablo III: Ultimate Evil Edition, wydanej na konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 i Xbox 360 19 sierpnia tego samego roku.

Diablo III: Reaper of Souls – recenzja długo wyczekiwanego dodatku

Fabuła

Po pokonaniu Diablo, Tyrael odzyskuje Czarny Kamień Dusz[7][8], który zawiera w sobie esencję wszystkich siedmiu Władców Piekieł. Wie jednak, że nie może go pozostawić pod opieką ani śmiertelników, ani aniołów, więc wraz z sześciorgiem horadrimów zabiera go z powrotem do Sanktuarium, z zamiarem ukrycia Kamienia tam, gdzie nigdy nie zostanie odnaleziony. Grupę atakuje jednak Maltael, archanioł i członek Rady Angiris, który dwadzieścia lat wcześniej w tajemniczych okolicznościach zaginął po zniszczeniu Kamienia Świata (koniec fabuły Diablo II: Lord of Destruction). Maltael nazywa siebie Aniołem Śmierci. Za pomocą Kamienia planuje odebrać duszę każdemu śmiertelnikowi. Tyrael wysyła jedynego ocalałego po zasadzce horadrima, by ten przekazał wiadomość tym, co się stało, Nefalemowi (w jego postać wciela się gracz). Zadaniem Nefalema jest pokonanie Maltaela i położenie kresu spustoszeniu, jakie sieje upadły anioł.

Hack and slash lub hack'n'slash (z angielskiego hackrąbać i slashciąć) – termin stosowany jako nazwa gatunku gier komputerowych lub stylu grania w RPG, w których dominującą rolę w rozgrywce odgrywa zabijanie potworów, zdobywanie doświadczenia i rozbudowywanie statystyk postaci[1].

Termin używany jest głównie do wyodrębnienia tego rodzaju gier z rozgrywek gier fabularnych i cRPG, w których walka i pokonywanie potworów nie stanowi dominującego elementu rozgrywki. Rozróżnienie między grami typu hack and slash a grami cRPG bywa przedmiotem kontrowersji.

Wśród gier fabularnych można prowadzić hack'n'slash w systemach, w których większość walk nie kończy się definitywnym kalectwem lub ostateczną śmiercią postaci gracza np. Dungeons & Dragons. Na mechanice takich gier wzorują się komputerowe gry hack'n'slash.

Określenie przeszło ze środowiska gier fabularnych na gry komputerowe. Do gier typu hack and slash można zaliczyć np. gry z serii Diablo oraz m.in.: Dungeon Siege, Sacred, Titan Quest, Loki, Torchlight czy też Path of Exile.